Proiecte educaționale

Paşi strategici pentru îmbunătăţirea accesului la educaţie al copiilor romi


Incepind cu acest an, copiii rromi din Şcoala Toflea şi din alte 90 de scoli vor participa la activitati interculturale si extracurriculare pentru imbunatatirea calitatii invatarii si a accesului la educatie, in cadrul unui proiect de trei ani. Prin intermediul acestui program, se propune prevenirea, dar si combaterea parasirii timpurii a scolii.

***
Proiectul „Pasi strategici pentru imbunatatirea accesului la educatie al copiilor rromi” derulat de Romani CRISS – Centrul Romilor pentru Interventie Sociala si Studii, in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovatiei, Asociatia Sanse Egale (Salaj), Asociatia Alianta Romilor din Galati (Galati) si Asociatia Roma Heart Illo Rrom (Brasov) si cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, „Investeste in oameni”.

Activitatea 1
--> Lectură de texte care, prin conţinut, pot fi valorificate din punct de vedere al educaţiei interculturale  23.02.2010
-->
a)      Obiectivele activitatii:
-          promovarea identităţii culturale a romilor;
-          dezvoltarea relaţiei şcoală-autorităţi locale în vederea cuprinderii tuturor copiilor romi în şcoală şi evitarea abandonului şcolar;
-          crearea unui climat favorabil iniţiativei personale care să stimuleze cooperarea, în scopul obţinerii unor rezultete din ce în ce mai bune.
b)      Beneficiari:
-25 copii I-IV
-25 copii V-VIII



-->
Activitatea 2 Atelierul de mărţişoare
-->
      Obiectivele activitatii:
          -întărirea şi afirmarea identităţii fiecărui elev în parte;
          -dezvoltarea spiritului de cooperare, de lucru în echipă;
          -promovarea dialogurilor interculturale între elevi, în cadrul clasei;
          -dezvoltarea de abilităţi şi deprinderi;
          -sensibilizarea elevilor, prin cultivarea sentimentelor de dragoste şi respect faţă de mama.
Beneficiari:
20 elevi cl a Va B

-->

Activitatea 3 Activitatea 3.2
a)      Denumirea si descrierea activitatii:

      Întâlniri periodice cu părinţii, organizate de către echipa de proiect în vederea identificării problemelor comunităţii, ale şcolii şi a găsirii unor soluţii commune.

b)     Obiectivele activitatii:

- conştientizarea de către parinţi a importanţei pe care o are şcoala în viaţa copiilor lor;
- stimularea părinţilor în supravegherea copiilor la efectuarea temelor;
- cooptarea părinţilor în procesul didactic;
- asigurarea unei mai bune legături şcoală-comunitate;
- eliminarea prejudecăţilor părinţilor privind calitatea educaţiei în şcoli cu        populaţie preponderant formată din romi.



Activitatea 4  - Activitatea 3.2
a. Denumirea si descrierea activitatii
Vizite ale coordonatorilor de campanie în comunitate şi informare părinţi şi copii cu privire la înscrierea la şcoală şi la măsurile afirmative.

b. Obiectivele activitatii:

 -conştientizarea de către parinţi a importanţei pe care o are şcoala în viaţa copiilor lor;
               -stimularea părinţilor în supravegherea copiilor la efectuarea temelor;
        -cooptarea părinţilor în procesul didactic;
        -asigurarea unei mai bune legături şcoală-comunitate;
        -eliminarea prejudecăţilor părinţilor privind calitatea educaţiei în şcoli cu populaţie preponderant formată din romi;
        -înscrierea unui nr cât mai mare de copii pe locurile speciale pentru romi;
        -înscrierea la şcoală a tuturor copiilor de vârstă şcolară.



Activitatea 5    - Activitatea 1.3e
a. Denumirea si descrierea activitatii:

Vizionarea unor filme artistice si documentare cu continut intercultural.

b. Obiectivele activitatii:
      
La sfârşitul activităţii, participanţii vor fi capabili:
-să-şi dezvolte capacităţi de comunicare şi argumentare;
-să înţeleagă sintagma de egalitate în drepturi, indiferent de vârstă, etnie, religie sau alţi factori;
-să-şi formeze atitudini prosociale;
-să cultive sentimentul de toleranţă;
-să cultive sentimente de respect faţă de adevăratele valori culturale;
-să încerce orientarea climatului şcolar către o comunicare deschisă pentru schimbarea atitudinilor discriminatorii, conservatoare, cu puternice accente de promovare a interculturalităţii şi a calităţii educaţiei pentru toţi.



 Activitatea 6  - Activitatea 6.3
a. Denumirea si descrierea activitatii:

          Campanie de conştientizare a diversităţii-realizare de afişe şi pliante care reflectă diversitatea

b. Obiectivele activitatii:
      
La sfârşitul activităţii, participanţii vor fi capabili:
-să-şi dezvolte capacităţi de comunicare şi argumentare;
-să înţeleagă sintagma de egalitate în drepturi, indiferent de vârstă, etnie, religie sau alţi factori;
-să-şi formeze atitudini prosociale;
-să cultive sentimentul de toleranţă;



 Activitatea 7   -Activitatea 2.1
a. Denumirea si descrierea activitatii:

          Clubul de literatură- basmele lumii- activitate desfăşurată cu prilejul zilelor diferitelor etnii din România.

b. Obiectivele activitatii:

- promovarea identităţii culturale a romilor;
- dezvoltarea relaţiei şcoală-autorităţi locale în vederea cuprinderii tuturor copiilor romi în şcoală şi evitarea abandonului şcolar;
- crearea unui climat favorabil iniţiativei personale care să stimuleze cooperarea, în scopul obţinerii unor rezultate din ce în ce mai bune;
- cunoaşterea obiceiurilor, tradiţiilor diferitelor etnii din România.



 Activitatea 8   -Activitatea 1.3.k
a. Denumirea si descrierea activitatii:
Organizare de jocuri sportive

        b. Obiectivele activitatii:
La sfârşitul activităţii, participanţii vor fi capabili:
-să-şi dezvolte capacităţi de comunicare şi argumentare;
-să înţeleagă sintagma de egalitate în drepturi, indiferent de vârstă, etnie, religie sau alţi factori;
-să-şi formeze atitudini prosociale;
-să cultive sentimentul de toleranţă;
-să se dezvolte fizic armonios.



 Activitatea 9  - Activitatea  6.1
a. Denumirea si descrierea activitatii:

         Seara bunicilor:
         -poveşti spuse de bunici;
         -istorii personale ale bunicilor.


b. Obiectivele activitatii:

- promovarea identităţii culturale a romilor;
- dezvoltarea relaţiei şcoală-comunitate-familie în vederea cuprinderii tuturor copiilor romi în şcoală şi evitarea abandonului şcolar;
- crearea unui climat favorabil iniţiativei personale care să stimuleze cooperarea, în scopul obţinerii unor rezultate din ce în ce mai bune.